fredag den 4. oktober 2013

Når tiden står stille

I søndags var hele vores lille familie samlet, på vel nok den smukkeste efterårsdag! Det sker faktisk (desværre) alt for sjældent, at vi 4 laver noget sammen, uden der er telefoner som ringer, emails der skal besvares eller børn som bare ikke er tilfredse. I søndags var en skøn dag. Vi tilbragte hele eftermiddagen i bagende sol i dyrehaven. Min iPhone lå langt nede i tasken, vi var der begge to for vores yndlingspiger og det kan pigerne virkelig godt lide! Vi red hestevogn, så mange fantastiske dyrevildt, gik tur på en lukket bakke (til frustration for Lua!!), Spiste økologisk frokost på Piil & Co, fotograferede og slog hul på helt nye uldstrømpebukser!! Alt i pigernes tempo og dejligt.

...desværre er det for tiden meget sjældent, at vores hverdag er tæt på at være så idyllerisk. Jeg er ofte alene med pigerne, fordi K har vanvittigt meget arbejde at gøre, det ender tit ud i, at jeg er en meget stresset og træt mor. Især efter jeg er startet på job, føler jeg mig bare ikke tilstrækkelig herhjemme. Vigtigst af alt er jo, at jeg har overskud til mine piger og især Lua, som kræver mig 110%. Hun har fået en diagnose, heldigvis noget vi kan arbejde med og nu står vi over for en masse store valg og udfordringer i fremtiden. Jeg elsker mit job og kan heldigvis stadig arbejde, men nu passer det bedre end i mit tempo, da mine nuværende arbejdsopgaver kan klares hjemmefra. Det er virkelig skønt!

Palma er i kjole fra Wheat // Liberty jakke som jeg syede til Lua, da hun var 2 år. Elsker at den nu er i brug igen.








5 kommentarer:

  1. Sikke et dejligt indlæg Kira - og hvor må det være rart, at I endelig har en diagnose, I kan forholde jer til!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Lisbeth <3 Det er virkelig dejligt, at finde ud af noget mere konkret!! Nu ved vi meget bedre, hvordan vi kan hjælpe Lua videre i livet!

      Slet
  2. Åh søde du... Det er så hårdt når der er nogler med sine børn... Men hvor må det være dejligt når i nu har fået en diagnose.. Så kan i arbejde videre der fra.. Og give lua musen beste vilkår.. Hun ser så skøn ud.. Her går vi jo desvære også selv og kæmper for Ida nu venter vi bare på en operations dato.. Knus fra Maria www. Morogco.blogspot.dk

    SvarSlet
  3. Ser ud om en helt fantastisk dag, det er dejligt at være sammen og rigtig være til stede uden mobiler og Ipads, det tror jeg virkeligt børnene sætter stor pris på. Du har også bare de skønneste piger, og hvor er det godt at I nu har noget mere konkret i fht Lua. Er i øvrigt helt vild med jakken, den er SÅ fin :)

    SvarSlet
  4. Hvor er det et skønt indlæg<3 jeg synes det er så skønt du er så ærlig og husk vi kan alle være stressede og urimelige overfor vores børn søde😘 jeg håber du finder mere ro i dit nye job som du heldigvis jo er rigtig glad for og forhåbentlig kan det gøre at overskuddet hjemme bliver lidt større.
    Dine piger er bare så søde og hvor skønt med en rigtig hygge dag alle 4:-)
    Kh Pernille

    SvarSlet