mandag den 6. februar 2012

Paris Baby!

Billetterne er bestilt og 3 dejlige forårsdage skal nydes i en af mine yndlingsbyer... PARIS!
Min ældste Darling skal med børnehaven på koloni i 5 dage!!! Hvilket jeg ved at hun vil elske, så det bekymrer mig ikke det fjerneste. Da jeg havde vænnet mig til tanken, så jeg fordelen ved det og bestilte fluks billetterne. Min mor og veninde ville rigtig gerne afsted, så dem rejser jeg med og selvfølgelig lille Palma (som jeg altså ikke kan undvære eller omvendt). Min kæreste bliver naturligvis hjemme hvis det skulle være tilfældet at noget ikke går som planlagt på kolonien.
Programmet er langt og ambitionerne om en pariser-shopping-guide her på bloggen er store. Ikke en helt alm. guide til shopping :-) hmmm... mere siger jeg ikke, så i må vente spændt!




7 kommentarer:

  1. Tak!! Du kan tro jeg glæder mig. Det er ikke så tit der er mulighed for en storby ferie når man har fået børn...

    SvarSlet
  2. Hej Kira

    Har du evt. et tip til et godt hotel i Paris?

    SvarSlet
  3. Hej...;-)

    Åh nej desværre...jeg er ikke så meget inde i hotellerne i Paris. Jeg har en veninde der, hvor jeg før har boet og denne gang lejer vi en privat lejlighed. Det er mest praktisk idet vi rejser med baby og skal kunne lave grød m.v.

    Dog vil jeg anbefale dig at finde et hotel i 4. eller 3. arrondissement, da det er et must at besøge Marais kvarteret hvor man let kan bruge mange mange timer. Marais strækker sig over både 3. og 4. arrondissement.
    Det er et gammelt og meget charmerende område hvor bl.a homoseksuelle og jøder holder til. Kvarteret rummer alt, ligefra dyrt mærketøj, fantastiske små pariser bagerier, second hand, speciel butikker og gode cafeér. samtidig er du i gå afstand til seinen og det smukke Louvre!

    God tur!

    Kh Kira

    SvarSlet
  4. Hej Kira
    Tak for dit fine svar. Jeg har også kig på enten Marais eller Latinerkvarteret, og går også efter et hotel i dette område - men jo altid fint, hvis man kan få en god anbefaling med i bagagen. :-) Jeg har været i Paris flere gange og elsker byen, og skal denne gang afsted med min datter på 5 år - så glæder mig til et gensyn, og glæder mig til at vise hende byernes by! :o)

    SvarSlet
  5. Jeg er ked af at jeg ikke lige kan anbefale et godt hotel til jer :-( Jeg har ikke selv boet på hotel i Paris siden jeg var vel nok omkring 10 og rejste med mine forældre ;-) Disney Lands hoteller kan jeg anbefale dig...hihi!
    Håber du og din datter vil få en skøn tur! Åh hun vil da elske skønne Paris med smukke karuseller(En af de fineste jeg har set ligger foran Sacré Coeur), enorme disney stores og dejlige franske farverige kager ;-)

    SvarSlet
  6. God tur - Paris er jo bare helt fantastisk :)
    Vil lige anbefale denne side, hvor du kan få en masse inspiration til seværdigheder i Paris :)

    www.paris.dk

    Hilsen Camilla

    SvarSlet